Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mazda MX-5 1.6 110 KM 81 kW | 110 KM | 134 Nm | 114 KM *+4 KM * | 139 Nm *+5 Nm * | 124 KM+14 KM | 152 Nm+18 Nm | 131 KM *+21 KM * | 161 Nm *+27 Nm * |
benzyna | Mazda MX-5 1.8 146 KM 107 kW | 146 KM | 168 Nm | 151 KM *+5 KM * | 174 Nm *+6 Nm * | 152 KM+6 KM | 175 Nm+7 Nm | 161 KM *+15 KM * | 202 Nm *+34 Nm * |