Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes Truck Axor 1836 360 KM 265 kW | 360 KM | 1650 Nm | 397 KM *+37 KM * | 1816 Nm *+166 Nm * | 420 KM+60 KM | 1850 Nm+200 Nm | 441 KM *+81 KM * | 2145 Nm *+495 Nm * |
diesel | Mercedes Truck Axor 1840 400 KM 294 kW | 400 KM | 1850 Nm | 441 KM *+41 KM * | 2036 Nm *+186 Nm * | 449 KM+49 KM | 2150 Nm+300 Nm | 480 KM *+80 KM * | 2405 Nm *+555 Nm * |