Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes B W246 160 1.5 CDI 90 KM 66 kW | 90 KM | 240 Nm | 100 KM *+10 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 104 KM *+14 KM * | 288 Nm *+48 Nm * | 110 KM *+20 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Mercedes B W246 180 1.5 CDI 109 KM 80 kW | 109 KM | 260 Nm | 120 KM *+11 KM * | 286 Nm *+26 Nm * | 125 KM+16 KM | 308 Nm+48 Nm | 132 KM *+23 KM * | 338 Nm *+78 Nm * |
diesel | Mercedes B W246 180 CDI BlueEFFICIENCY 109 KM 80 kW | 109 KM | 250 Nm | 120 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 139 KM+30 KM | 305 Nm+55 Nm | 146 KM *+37 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
diesel | Mercedes B W246 200 CDI BlueEFFICIENCY 136 KM 100 kW | 136 KM | 300 Nm | 150 KM *+14 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 152 KM+16 KM | 368 Nm+68 Nm | 164 KM *+28 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |