Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes GLA 180d 109 KM 80 kW | 109 KM | 260 Nm | 120 KM *+11 KM * | 286 Nm *+26 Nm * | 126 KM *+17 KM * | 312 Nm *+52 Nm * | 133 KM *+24 KM * | 338 Nm *+78 Nm * |
diesel | Mercedes GLA 200d 136 KM 100 kW | 136 KM | 300 Nm | 150 KM *+14 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 157 KM *+21 KM * | 360 Nm *+60 Nm * | 165 KM *+29 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
benzyna | Mercedes GLA 180 122 KM 90KW | 122 KM | 200 Nm | 126 KM *+4 KM * | 206 Nm *+6 Nm * | 131 KM *+9 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 138 KM *+16 KM * | 240 Nm *+40 Nm * |
benzyna | Mercedes GLA 200 156 KM 115 kW | 156 KM | 250 Nm | 161 KM *+5 KM * | 258 Nm *+8 Nm * | 167 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 176 KM *+20 KM * | 300 Nm *+50 Nm * |
benzyna | Mercedes GLA 250 211 KM 155 kW | 211 KM | 350 Nm | 218 KM *+7 KM * | 361 Nm *+11 Nm * | 226 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 238 KM *+27 KM * | 420 Nm *+70 Nm * |