Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes GLK X204 200 CDI 143 KM 105 kW | 143 KM | 270 Nm | 158 KM *+15 KM * | 297 Nm *+27 Nm * | 171 KM+28 KM | 420 Nm+150 Nm | 180 KM *+37 KM * | 441 Nm *+171 Nm * |
diesel | Mercedes GLK X204 220 CDI 170 KM 125 kW | 170 KM | 400 Nm | 188 KM *+18 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 212 KM+42 KM | 521 Nm+121 Nm | 223 KM *+53 KM * | 548 Nm *+148 Nm * |
diesel | Mercedes GLK X204 250 CDI 204 KM 150 kW | 204 KM | 500 Nm | 225 KM *+21 KM * | 550 Nm *+50 Nm * | 215 KM+11 KM | 540 Nm+40 Nm | 245 KM *+41 KM * | 650 Nm *+150 Nm * |
diesel | Mercedes GLK X204 320 CDI 224 KM 165 kW | 224 KM | 510 Nm | 247 KM *+23 KM * | 561 Nm *+51 Nm * | 250 KM+26 KM | 590 Nm+80 Nm | 269 KM *+45 KM * | 663 Nm *+153 Nm * |
diesel | Mercedes GLK X204 350 CDI 231 KM 170 kW | 231 KM | 540 Nm | 255 KM *+24 KM * | 594 Nm *+54 Nm * | 263 KM+32 KM | 619 Nm+79 Nm | 278 KM *+47 KM * | 702 Nm *+162 Nm * |
benzyna | Mercedes GLK X204 300 3.0 231 KM 170 kW | 231 KM | 300 Nm | 238 KM *+7 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 241 KM+10 KM | 315 Nm+15 Nm | 255 KM *+24 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Mercedes GLK X204 350 272 KM 200 kW | 272 KM | 350 Nm | 281 KM *+9 KM * | 361 Nm *+11 Nm * | 282 KM+10 KM | 362 Nm+12 Nm | 300 KM *+28 KM * | 420 Nm *+70 Nm * |