Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes ML W166 250 CDI BlueTEC 204 KM 150 kW | 204 KM | 500 Nm | 225 KM *+21 KM * | 550 Nm *+50 Nm * | 235 KM+31 KM | 590 Nm+90 Nm | 247 KM *+43 KM * | 650 Nm *+150 Nm * |
diesel | Mercedes ML W166 350 CDI BlueTEC 258 KM 190 kW | 258 KM | 620 Nm | 284 KM *+26 KM * | 682 Nm *+62 Nm * | 283 KM+25 KM | 680 Nm+60 Nm | 310 KM *+52 KM * | 806 Nm *+186 Nm * |
benzyna | Mercedes ML W166 63 AMG 525 KM 386 kW | 525 KM | 700 Nm | 541 KM *+16 KM * | 721 Nm *+21 Nm * | 632 KM+107 KM | 779 Nm+79 Nm | 664 KM *+139 KM * | 840 Nm *+140 Nm * |