Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes S W220 320 CDI 197 KM 145 kW | 197 KM | 480 Nm | 217 KM *+20 KM * | 528 Nm *+48 Nm * | 220 KM+23 KM | 550 Nm+70 Nm | 237 KM *+40 KM * | 624 Nm *+144 Nm * |
diesel | Mercedes S W220 320 CDI 204 KM 150 kW | 204 KM | 500 Nm | 225 KM *+21 KM * | 550 Nm *+50 Nm * | 240 KM+36 KM | 605 Nm+105 Nm | 252 KM *+48 KM * | 650 Nm *+150 Nm * |
diesel | Mercedes S W220 400 CDI 250 KM 184 kW | 250 KM | 560 Nm | 275 KM *+25 KM * | 616 Nm *+56 Nm * | 290 KM+40 KM | 640 Nm+80 Nm | 305 KM *+55 KM * | 728 Nm *+168 Nm * |
diesel | Mercedes S W220 400 CDI 260 KM 191 kW | 260 KM | 560 Nm | 286 KM *+26 KM * | 616 Nm *+56 Nm * | 290 KM+30 KM | 640 Nm+80 Nm | 312 KM *+52 KM * | 728 Nm *+168 Nm * |
benzyna | Mercedes S W220 500 306 KM 225 kW | 306 KM | 460 Nm | 316 KM *+10 KM * | 474 Nm *+14 Nm * | 322 KM+16 KM | 489 Nm+29 Nm | 339 KM *+33 KM * | 552 Nm *+92 Nm * |