Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes V W447 200 CDI 136 KM 100 kW | 136 KM | 330 Nm | 150 KM *+14 KM * | 364 Nm *+34 Nm * | 157 KM *+21 KM * | 396 Nm *+66 Nm * | 165 KM *+29 KM * | 429 Nm *+99 Nm * |
diesel | Mercedes V W447 220 CDI 163 KM 120 kW | 163 KM | 380 Nm | 180 KM *+17 KM * | 419 Nm *+39 Nm * | 237 KM+74 KM | 555 Nm+175 Nm | 249 KM *+86 KM * | 583 Nm *+203 Nm * |
diesel | Mercedes V W447 250 CDI 190 KM 140 kW | 190 KM | 440 Nm | 210 KM *+20 KM * | 485 Nm *+45 Nm * | 219 KM *+29 KM * | 528 Nm *+88 Nm * | 230 KM *+40 KM * | 572 Nm *+132 Nm * |