Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | MG ZR 2.0 CDT 100 KM 74 kW | 100 KM | 240 Nm | 111 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 131 KM+31 KM | 300 Nm+60 Nm | 138 KM *+38 KM * | 315 Nm *+75 Nm * |
diesel | MG ZR 2.0 CDT 113 KM 83 kW | 113 KM | 265 Nm | 125 KM *+12 KM * | 292 Nm *+27 Nm * | 147 KM+34 KM | 347 Nm+82 Nm | 155 KM *+42 KM * | 365 Nm *+100 Nm * |
benzyna | MG ZR 1.8 VVC 162 KM 119 kW | 162 KM | 177 Nm | 167 KM *+5 KM * | 183 Nm *+6 Nm * | 170 KM+8 KM | 187 Nm+10 Nm | 179 KM *+17 KM * | 213 Nm *+36 Nm * |