Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 116 KM 85 kW | 116 KM | 300 Nm | 128 KM *+12 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 150 KM+34 KM | 360 Nm+60 Nm | 158 KM *+42 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
diesel | Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM 110 kW | 150 KM | 300 Nm | 165 KM *+15 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 180 KM+30 KM | 350 Nm+50 Nm | 189 KM *+39 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |