Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D 102 KM 75 kW | 102 KM | 215 Nm | 113 KM *+11 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 128 KM+26 KM | 270 Nm+55 Nm | 135 KM *+33 KM * | 284 Nm *+69 Nm * |
diesel | Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D 115 KM 85 kW | 115 KM | 265 Nm | 127 KM *+12 KM * | 292 Nm *+27 Nm * | 138 KM+23 KM | 318 Nm+53 Nm | 145 KM *+30 KM * | 345 Nm *+80 Nm * |