Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mitsubishi Colt VI 1.3 95 KM 70 kW | 95 KM | 125 Nm | 98 KM *+3 KM * | 129 Nm *+4 Nm * | 105 KM+10 KM | 135 Nm+10 Nm | 111 KM *+16 KM * | 150 Nm *+25 Nm * |
benzyna | Mitsubishi Colt VI 1.5 Turbo 150 KM 110 kW | 150 KM | 210 Nm | 155 KM *+5 KM * | 217 Nm *+7 Nm * | 200 KM+50 KM | 270 Nm+60 Nm | 210 KM *+60 KM * | 284 Nm *+74 Nm * |