Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mitsubishi Galant 2.0 137 KM 101 kW | 137 KM | 174 Nm | 142 KM *+5 KM * | 180 Nm *+6 Nm * | 150 KM+13 KM | 199 Nm+25 Nm | 158 KM *+21 KM * | 209 Nm *+35 Nm * |
benzyna | Mitsubishi Galant 2.4 162 KM 119 kW | 162 KM | 217 Nm | 167 KM *+5 KM * | 224 Nm *+7 Nm * | 184 KM+22 KM | 235 Nm+18 Nm | 194 KM *+32 KM * | 261 Nm *+44 Nm * |
benzyna | Mitsubishi Galant 2.5 24V 163 KM 120 kW | 163 KM | 223 Nm | 168 KM *+5 KM * | 230 Nm *+7 Nm * | 170 KM+7 KM | 234 Nm+11 Nm | 180 KM *+17 KM * | 268 Nm *+45 Nm * |