Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mitsubishi Outlander I 2.0 136 KM 100 kW | 136 KM | 176 Nm | 141 KM *+5 KM * | 182 Nm *+6 Nm * | 150 KM+14 KM | 197 Nm+21 Nm | 158 KM *+22 KM * | 212 Nm *+36 Nm * |
benzyna | Mitsubishi Outlander I 2.0 Turbo 202 KM 149 kW | 202 KM | 303 Nm | 209 KM *+7 KM * | 313 Nm *+10 Nm * | 235 KM+33 KM | 334 Nm+31 Nm | 247 KM *+45 KM * | 364 Nm *+61 Nm * |
benzyna | Mitsubishi Outlander I 2.4 160 KM 118 kW | 160 KM | 216 Nm | 165 KM *+5 KM * | 223 Nm *+7 Nm * | 170 KM+10 KM | 230 Nm+14 Nm | 179 KM *+19 KM * | 260 Nm *+44 Nm * |