Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan Interstar 2.5 dCi 120 KM 88 kW | 120 KM | 300 Nm | 132 KM *+12 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 140 KM+20 KM | 340 Nm+40 Nm | 147 KM *+27 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
diesel | Nissan Interstar 2.5 dCi 145 KM 107 kW | 145 KM | 320 Nm | 160 KM *+15 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 162 KM+17 KM | 400 Nm+80 Nm | 174 KM *+29 KM * | 420 Nm *+100 Nm * |