Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan Juke 1.5 dCi 110 KM 81 kW | 110 KM | 240 Nm | 122 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 129 KM+19 KM | 278 Nm+38 Nm | 136 KM *+26 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
benzyna | Nissan Juke 1.6 117 KM 86 kW | 117 KM | 158 Nm | 121 KM *+4 KM * | 163 Nm *+5 Nm * | 120 KM+3 KM | 168 Nm+10 Nm | 129 KM *+12 KM * | 190 Nm *+32 Nm * |
benzyna | Nissan Juke 1.6 DIG-T 190 KM 140 kW | 190 KM | 240 Nm | 196 KM *+6 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 210 KM+20 KM | 285 Nm+45 Nm | 221 KM *+31 KM * | 300 Nm *+60 Nm * |