Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan Kubistar 1.5 dCi 68 KM 50 kW | 68 KM | 160 Nm | 75 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 82 KM+14 KM | 190 Nm+30 Nm | 87 KM *+19 KM * | 208 Nm *+48 Nm * |
diesel | Nissan Kubistar 1.5 dCi 85 KM 62 kW | 85 KM | 200 Nm | 94 KM *+9 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 102 KM+17 KM | 235 Nm+35 Nm | 108 KM *+23 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |