Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan Navara D22 2.5 dT 109 KM 80 kW | 109 KM | 247 Nm | 120 KM *+11 KM * | 272 Nm *+25 Nm * | 120 KM+11 KM | 285 Nm+38 Nm | 131 KM *+22 KM * | 322 Nm *+75 Nm * |
diesel | Nissan Navara D22 2.5 dTi 133 KM 98 kW | 133 KM | 305 Nm | 147 KM *+14 KM * | 336 Nm *+31 Nm * | 153 KM *+20 KM * | 366 Nm *+61 Nm * | 161 KM *+28 KM * | 397 Nm *+92 Nm * |