Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan NV200 1.5 dCi 110 KM 81 kW | 110 KM | 240 Nm | 122 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 127 KM+17 KM | 282 Nm+42 Nm | 134 KM *+24 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Nissan NV200 1.5 dCi 86 KM 63 kW | 86 KM | 185 Nm | 95 KM *+9 KM * | 204 Nm *+19 Nm * | 92 KM+6 KM | 210 Nm+25 Nm | 104 KM *+18 KM * | 241 Nm *+56 Nm * |