Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan Primastar 1.9 dCi 100 KM 74 kW | 100 KM | 200 Nm | 111 KM *+11 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 115 KM+15 KM | 270 Nm+70 Nm | 121 KM *+21 KM * | 284 Nm *+84 Nm * |
diesel | Nissan Primastar 2.0 dCi 114 KM 84 kW | 114 KM | 290 Nm | 126 KM *+12 KM * | 319 Nm *+29 Nm * | 135 KM+21 KM | 350 Nm+60 Nm | 142 KM *+28 KM * | 377 Nm *+87 Nm * |