Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan Qashqai J10 1.5 dCi 106 KM 78 kW | 106 KM | 240 Nm | 117 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 124 KM+18 KM | 311 Nm+71 Nm | 131 KM *+25 KM * | 327 Nm *+87 Nm * |
diesel | Nissan Qashqai J10 1.5 dCi 110 KM 81 kW | 110 KM | 240 Nm | 122 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 127 KM+17 KM | 282 Nm+42 Nm | 134 KM *+24 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Nissan Qashqai J10 2.0 dCi 150 KM 110 kW | 150 KM | 320 Nm | 165 KM *+15 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 184 KM+34 KM | 367 Nm+47 Nm | 194 KM *+44 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |