Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Opel Antara 2.0 CDTi 127 KM 93 kW | 127 KM | 295 Nm | 140 KM *+13 KM * | 325 Nm *+30 Nm * | 152 KM+25 KM | 360 Nm+65 Nm | 160 KM *+33 KM * | 384 Nm *+89 Nm * |
diesel | Opel Antara 2.0 CDTi 150 KM 110 kW | 150 KM | 320 Nm | 165 KM *+15 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 179 KM+29 KM | 385 Nm+65 Nm | 188 KM *+38 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Opel Antara 2.2 CDTi 184 KM 135 kW | 184 KM | 400 Nm | 203 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 212 KM *+28 KM * | 480 Nm *+80 Nm * | 223 KM *+39 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |