Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 308 II 1.6 HDi 112 KM 82 kW | 112 KM | 240 Nm | 124 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+18 KM | 315 Nm+75 Nm | 137 KM *+25 KM * | 331 Nm *+91 Nm * |
diesel | Peugeot 308 II 1.6 HDi 92 KM 68 kW | 92 KM | 215 Nm | 102 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 111 KM+19 KM | 280 Nm+65 Nm | 117 KM *+25 KM * | 294 Nm *+79 Nm * |
benzyna | Peugeot 308 II 1.6 THP 150 KM 110 kW | 150 KM | 240 Nm | 155 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 184 KM+34 KM | 295 Nm+55 Nm | 194 KM *+44 KM * | 310 Nm *+70 Nm * |
benzyna | Peugeot 308 II 1.6 THP 200 KM 147 kW | 200 KM | 275 Nm | 206 KM *+6 KM * | 284 Nm *+9 Nm * | 216 KM+16 KM | 320 Nm+45 Nm | 227 KM *+27 KM * | 336 Nm *+61 Nm * |