Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 406 2.0 HDi 109 KM 80 kW | 109 KM | 250 Nm | 120 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 133 KM+24 KM | 310 Nm+60 Nm | 140 KM *+31 KM * | 326 Nm *+76 Nm * |
diesel | Peugeot 406 2.0 HDi 90 KM 66 kW | 90 KM | 205 Nm | 100 KM *+10 KM * | 226 Nm *+21 Nm * | 116 KM+26 KM | 264 Nm+59 Nm | 122 KM *+32 KM * | 278 Nm *+73 Nm * |
diesel | Peugeot 406 2.1 TD 109 KM 80 kW | 109 KM | 250 Nm | 120 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 126 KM *+17 KM * | 300 Nm *+50 Nm * | 133 KM *+24 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
diesel | Peugeot 406 2.2 HDi 133 KM 98 kW | 133 KM | 314 Nm | 147 KM *+14 KM * | 346 Nm *+32 Nm * | 152 KM+19 KM | 360 Nm+46 Nm | 160 KM *+27 KM * | 409 Nm *+95 Nm * |