Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 607 2.0 HDi 136 KM 100 kW | 136 KM | 320 Nm | 150 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 152 KM+16 KM | 390 Nm+70 Nm | 164 KM *+28 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Peugeot 607 2.2 HDi 133 KM 98 kW | 133 KM | 314 Nm | 147 KM *+14 KM * | 346 Nm *+32 Nm * | 152 KM+19 KM | 360 Nm+46 Nm | 160 KM *+27 KM * | 409 Nm *+95 Nm * |
diesel | Peugeot 607 2.2 HDi BiTurbo 170 KM 125 kW | 170 KM | 400 Nm | 188 KM *+18 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 207 KM+37 KM | 455 Nm+55 Nm | 218 KM *+48 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Peugeot 607 2.7 HDi 204 KM 150 kW | 204 KM | 440 Nm | 225 KM *+21 KM * | 485 Nm *+45 Nm * | 228 KM+24 KM | 496 Nm+56 Nm | 245 KM *+41 KM * | 572 Nm *+132 Nm * |