Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot Bipper 1.2 HDi 75 KM 55 kW | 75 KM | 190 Nm | 83 KM *+8 KM * | 210 Nm *+20 Nm * | 92 KM+17 KM | 217 Nm+27 Nm | 97 KM *+22 KM * | 247 Nm *+57 Nm * |
diesel | Peugeot Bipper 1.4 HDi 68 KM 50 kW | 68 KM | 150 Nm | 75 KM *+7 KM * | 165 Nm *+15 Nm * | 94 KM+26 KM | 220 Nm+70 Nm | 99 KM *+31 KM * | 231 Nm *+81 Nm * |