Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Pontiac Firebird 3.1 V6 140 KM 103 kW | 140 KM | -1 Nm | 145 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 150 KM *+10 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 158 KM *+18 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Pontiac Firebird 3.4 V6 148 KM 109 kW | 148 KM | -1 Nm | 153 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 159 KM *+11 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 167 KM *+19 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Pontiac Firebird 5.0 V8 170 KM 125 kW | 170 KM | -1 Nm | 176 KM *+6 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 182 KM *+12 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 192 KM *+22 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |