Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Porsche 944 2.5 150 KM 110 kW | 150 KM | -1 Nm | 155 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 161 KM *+11 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 170 KM *+20 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 2.5 160 KM 118 kW | 160 KM | -1 Nm | 165 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 172 KM *+12 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 181 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 2.5 163 KM 120 kW | 163 KM | -1 Nm | 168 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 175 KM *+12 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 184 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 2.7 165 KM 121 kW | 165 KM | -1 Nm | 170 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 177 KM *+12 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 186 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 S 2.5 190 KM 140 kW | 190 KM | -1 Nm | 196 KM *+6 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 204 KM *+14 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 215 KM *+25 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 S2 3.0 211 KM 155 kW | 211 KM | -1 Nm | 218 KM *+7 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 226 KM *+15 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 238 KM *+27 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 Turbo 2.5 220 KM 162 kW | 220 KM | 327 Nm | 227 KM *+7 KM * | 337 Nm *+10 Nm * | 242 KM+22 KM | 365 Nm+38 Nm | 255 KM *+35 KM * | 393 Nm *+66 Nm * |
benzyna | Porsche 944 Turbo S 2.5 250 KM 183 kW | 250 KM | 338 Nm | 258 KM *+8 KM * | 349 Nm *+11 Nm * | 275 KM+25 KM | 375 Nm+37 Nm | 289 KM *+39 KM * | 406 Nm *+68 Nm * |