Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Porsche Cayman 2.7 245 KM 180 kW | 245 KM | 273 Nm | 253 KM *+8 KM * | 282 Nm *+9 Nm * | 260 KM+15 KM | 288 Nm+15 Nm | 273 KM *+28 KM * | 328 Nm *+55 Nm * |
benzyna | Porsche Cayman S 3.4 295 KM 217 kW | 295 KM | 330 Nm | 304 KM *+9 KM * | 340 Nm *+10 Nm * | 311 KM+16 KM | 347 Nm+17 Nm | 327 KM *+32 KM * | 396 Nm *+66 Nm * |