Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Captur 1.5 dCi 90 KM 66 kW | 90 KM | 220 Nm | 100 KM *+10 KM * | 243 Nm *+23 Nm * | 110 KM+20 KM | 265 Nm+45 Nm | 116 KM *+26 KM * | 286 Nm *+66 Nm * |
benzyna | Renault Captur 0.9 TCe 90 KM 66 kW | 90 KM | 135 Nm | 93 KM *+3 KM * | 140 Nm *+5 Nm * | 104 KM+14 KM | 155 Nm+20 Nm | 110 KM *+20 KM * | 163 Nm *+28 Nm * |
benzyna | Renault Captur 1.2 TCe 120 KM 88 kW | 120 KM | 190 Nm | 124 KM *+4 KM * | 196 Nm *+6 Nm * | 129 KM *+9 KM * | 210 Nm *+20 Nm * | 136 KM *+16 KM * | 228 Nm *+38 Nm * |