Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Fluence 1.5 dCi 106 KM 78 kW | 106 KM | 240 Nm | 117 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 131 KM+25 KM | 275 Nm+35 Nm | 138 KM *+32 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Renault Fluence 1.5 dCi 86 KM 63 kW | 86 KM | 200 Nm | 95 KM *+9 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 102 KM+16 KM | 235 Nm+35 Nm | 108 KM *+22 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |