Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Kadjar 1.5 dCi 110 KM 81 kW | 110 KM | 240 Nm | 122 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 127 KM+17 KM | 282 Nm+42 Nm | 134 KM *+24 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Renault Kadjar 1.6 dCi 130 KM 96 kW | 130 KM | 320 Nm | 143 KM *+13 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 148 KM+18 KM | 367 Nm+47 Nm | 156 KM *+26 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
benzyna | Renault Kadjar 1.2 TCe 130 KM 96 kW | 130 KM | 205 Nm | 134 KM *+4 KM * | 212 Nm *+7 Nm * | 140 KM *+10 KM * | 226 Nm *+21 Nm * | 147 KM *+17 KM * | 246 Nm *+41 Nm * |