Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Kangoo II 1.5 dCi 103 KM 76 kW | 103 KM | 240 Nm | 114 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 124 KM+21 KM | 311 Nm+71 Nm | 131 KM *+28 KM * | 327 Nm *+87 Nm * |
diesel | Renault Kangoo II 1.5 dCi 109 KM 80 kW | 109 KM | 240 Nm | 120 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 131 KM+22 KM | 290 Nm+50 Nm | 138 KM *+29 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Renault Kangoo II 1.5 dCi 68 KM 50 kW | 68 KM | 160 Nm | 75 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 82 KM+14 KM | 185 Nm+25 Nm | 87 KM *+19 KM * | 208 Nm *+48 Nm * |
diesel | Renault Kangoo II 1.5 dCi 75 KM 55 kW | 75 KM | 180 Nm | 83 KM *+8 KM * | 199 Nm *+19 Nm * | 80 KM+5 KM | 202 Nm+22 Nm | 90 KM *+15 KM * | 234 Nm *+54 Nm * |
diesel | Renault Kangoo II 1.5 dCi 86 KM 63 kW | 86 KM | 200 Nm | 95 KM *+9 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 102 KM+16 KM | 235 Nm+35 Nm | 108 KM *+22 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |
diesel | Renault Kangoo II 1.5 dCi 90 KM 66 kW | 90 KM | 200 Nm | 100 KM *+10 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 102 KM+12 KM | 235 Nm+35 Nm | 108 KM *+18 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Renault Kangoo II 1.2 TCe 115 KM 85 kW | 115 KM | 190 Nm | 119 KM *+4 KM * | 196 Nm *+6 Nm * | 124 KM *+9 KM * | 210 Nm *+20 Nm * | 131 KM *+16 KM * | 228 Nm *+38 Nm * |