Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Latitude 2.0 dCi 150 KM 110 kW | 150 KM | 320 Nm | 165 KM *+15 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 204 KM+54 KM | 407 Nm+87 Nm | 215 KM *+65 KM * | 428 Nm *+108 Nm * |
diesel | Renault Latitude 2.0 dCi 175 KM 127 kW | 175 KM | 360 Nm | 193 KM *+18 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 200 KM+25 KM | 420 Nm+60 Nm | 210 KM *+35 KM * | 468 Nm *+108 Nm * |
diesel | Renault Latitude 3.0 dCi 240 KM 177 kW | 240 KM | 450 Nm | 264 KM *+24 KM * | 496 Nm *+46 Nm * | 267 KM+27 KM | 500 Nm+50 Nm | 288 KM *+48 KM * | 585 Nm *+135 Nm * |