Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Master III 2.3 dCi 150 KM 110 kW | 150 KM | 350 Nm | 165 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 182 KM+32 KM | 429 Nm+79 Nm | 192 KM *+42 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
diesel | Renault Master III dCi 100 2.3 100 KM 74 kW | 100 KM | 285 Nm | 111 KM *+11 KM * | 314 Nm *+29 Nm * | 153 KM+53 KM | 418 Nm+133 Nm | 161 KM *+61 KM * | 439 Nm *+154 Nm * |
diesel | Renault Master III dCi 125 2.3 125 KM 92 kW | 125 KM | 310 Nm | 138 KM *+13 KM * | 341 Nm *+31 Nm * | 155 KM+30 KM | 390 Nm+80 Nm | 163 KM *+38 KM * | 410 Nm *+100 Nm * |
diesel | Renault Master III dCi 150 2.3 145 KM 107 kW | 145 KM | 350 Nm | 160 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 169 KM+24 KM | 410 Nm+60 Nm | 178 KM *+33 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
diesel | Renault Master III dCi 2.3 136 KM 100 kW | 136 KM | 350 Nm | 150 KM *+14 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 157 KM *+21 KM * | 420 Nm *+70 Nm * | 165 KM *+29 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
diesel | Renault Master III Energy dCi 135 2.3 136 KM 100 kW | 136 KM | 350 Nm | 150 KM *+14 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 157 KM *+21 KM * | 420 Nm *+70 Nm * | 165 KM *+29 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
diesel | Renault Master III Energy dCi 165 2.3 163 KM 120 kW | 163 KM | 360 Nm | 180 KM *+17 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 197 KM+34 KM | 432 Nm+72 Nm | 207 KM *+44 KM * | 468 Nm *+108 Nm * |