Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Symbol 1.5 dCi 65 KM 48 kW | 65 KM | 160 Nm | 72 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 75 KM+10 KM | 195 Nm+35 Nm | 79 KM *+14 KM * | 208 Nm *+48 Nm * |
benzyna | Renault Symbol 1.4 98 KM 73 kW | 98 KM | 127 Nm | 101 KM *+3 KM * | 131 Nm *+4 Nm * | 105 KM+7 KM | 136 Nm+9 Nm | 111 KM *+13 KM * | 153 Nm *+26 Nm * |