 
        
             
        
Poniższy wykres przedstawia symulację dla  Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
| Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
| diesel | Seat Toledo 1L 1.9 TDI 110 KM 81 kW | 110 KM | 235 Nm | 122 KM *+12 KM * | 259 Nm *+24 Nm * | 130 KM+20 KM | 300 Nm+65 Nm | 137 KM *+27 KM * | 315 Nm *+80 Nm * | 
| diesel | Seat Toledo 1L 1.9 TDI 1Z 90 KM 66 kW | 90 KM | 185 Nm | 100 KM *+10 KM * | 204 Nm *+19 Nm * | 102 KM+12 KM | 220 Nm+35 Nm | 108 KM *+18 KM * | 241 Nm *+56 Nm * | 
| diesel | Seat Toledo 1L 1.9 TDI 90 KM 66 kW | 90 KM | 210 Nm | 100 KM *+10 KM * | 232 Nm *+22 Nm * | 116 KM+26 KM | 265 Nm+55 Nm | 122 KM *+32 KM * | 279 Nm *+69 Nm * |