Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Solaris Vacanza XE250C 340 KM 250 kW | 340 KM | -1 Nm | 375 KM *+35 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 391 KM *+51 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 411 KM *+71 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
diesel | Solaris Vacanza XE280C 380 KM 280 kW | 380 KM | -1 Nm | 419 KM *+39 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 437 KM *+57 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 459 KM *+79 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
diesel | Solaris Vacanza XE315C 430 KM 315 kW | 430 KM | -1 Nm | 474 KM *+44 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 495 KM *+65 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 520 KM *+90 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |