Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | SsangYong Rexton 2.7 Xdi 165 KM 121 kW | 165 KM | 340 Nm | 182 KM *+17 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 199 KM+34 KM | 435 Nm+95 Nm | 209 KM *+44 KM * | 457 Nm *+117 Nm * |
diesel | SsangYong Rexton 2.7 XVT 186 KM 137 kW | 186 KM | 402 Nm | 205 KM *+19 KM * | 443 Nm *+41 Nm * | 218 KM+32 KM | 482 Nm+80 Nm | 229 KM *+43 KM * | 523 Nm *+121 Nm * |
benzyna | SsangYong Rexton 2.8 201 KM 148 kW | 201 KM | -1 Nm | 208 KM *+7 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 216 KM *+15 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 227 KM *+26 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |