Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Suzuki Jimny 1.5 DDiS 65 KM 48 kW | 65 KM | 160 Nm | 72 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 80 KM+15 KM | 197 Nm+37 Nm | 84 KM *+19 KM * | 208 Nm *+48 Nm * |
benzyna | Suzuki Jimny 1.3 VVT 86 KM 63 kW | 86 KM | 110 Nm | 89 KM *+3 KM * | 114 Nm *+4 Nm * | 90 KM+4 KM | 115 Nm+5 Nm | 95 KM *+9 KM * | 132 Nm *+22 Nm * |