Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Suzuki Swift IV 1.3 DDiS 69 KM 51 kW | 69 KM | 170 Nm | 76 KM *+7 KM * | 188 Nm *+18 Nm * | 82 KM+13 KM | 200 Nm+30 Nm | 87 KM *+18 KM * | 221 Nm *+51 Nm * |
diesel | Suzuki Swift IV 1.3 DDiS 75 KM 55 kW | 75 KM | 190 Nm | 83 KM *+8 KM * | 210 Nm *+20 Nm * | 91 KM+16 KM | 225 Nm+35 Nm | 96 KM *+21 KM * | 247 Nm *+57 Nm * |