Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Suzuki SX4 1.9 DDiS 120 KM 88 kW | 120 KM | 280 Nm | 132 KM *+12 KM * | 308 Nm *+28 Nm * | 151 KM+31 KM | 350 Nm+70 Nm | 159 KM *+39 KM * | 368 Nm *+88 Nm * |
diesel | Suzuki SX4 2.0 DDiS 135 KM 99 kW | 135 KM | 350 Nm | 149 KM *+14 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 183 KM+48 KM | 435 Nm+85 Nm | 193 KM *+58 KM * | 457 Nm *+107 Nm * |