Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Volvo C70 II 2.5 T5 220 KM 162 kW | 220 KM | 320 Nm | 227 KM *+7 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 245 KM+25 KM | 365 Nm+45 Nm | 258 KM *+38 KM * | 384 Nm *+64 Nm * |
benzyna | Volvo C70 II 2.5 T5 230 KM 169 kW | 230 KM | 320 Nm | 237 KM *+7 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 245 KM+15 KM | 365 Nm+45 Nm | 258 KM *+28 KM * | 384 Nm *+64 Nm * |