Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Volvo V40 I 1.9 D 102 KM 75 kW | 102 KM | 250 Nm | 113 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 135 KM+33 KM | 290 Nm+40 Nm | 142 KM *+40 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
diesel | Volvo V40 I 1.9 D 115 KM 85 kW | 115 KM | 250 Nm | 127 KM *+12 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 138 KM+23 KM | 310 Nm+60 Nm | 145 KM *+30 KM * | 326 Nm *+76 Nm * |