Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Volvo V60 1.6 D 115 KM 85 kW | 115 KM | 270 Nm | 127 KM *+12 KM * | 297 Nm *+27 Nm * | 132 KM+17 KM | 303 Nm+33 Nm | 139 KM *+24 KM * | 351 Nm *+81 Nm * |
diesel | Volvo V60 2.0 D3 136 KM 100 kW | 136 KM | 400 Nm | 150 KM *+14 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 177 KM+41 KM | 483 Nm+83 Nm | 186 KM *+50 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Volvo V60 2.0 D3 163 KM 120 kW | 163 KM | 400 Nm | 180 KM *+17 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 183 KM+20 KM | 455 Nm+55 Nm | 196 KM *+33 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Volvo V60 1.6 T3 150 KM 110 kW | 150 KM | 240 Nm | 155 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 195 KM+45 KM | 310 Nm+70 Nm | 205 KM *+55 KM * | 326 Nm *+86 Nm * |