Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | BMW 5 E39 520d 136 KM 100 kW | 136 KM | 280 Nm | 150 KM *+14 KM * | 308 Nm *+28 Nm * | 153 KM+17 KM | 340 Nm+60 Nm | 164 KM *+28 KM * | 364 Nm *+84 Nm * |
diesel | BMW 5 E39 525d 163 KM 120 kW | 163 KM | 350 Nm | 180 KM *+17 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 197 KM+34 KM | 465 Nm+115 Nm | 207 KM *+44 KM * | 489 Nm *+139 Nm * |
diesel | BMW 5 E39 525tds 143 KM 105 kW | 143 KM | 260 Nm | 158 KM *+15 KM * | 286 Nm *+26 Nm * | 170 KM+27 KM | 330 Nm+70 Nm | 179 KM *+36 KM * | 347 Nm *+87 Nm * |
diesel | BMW 5 E39 530d 184 KM 135 kW | 184 KM | 390 Nm | 203 KM *+19 KM * | 430 Nm *+40 Nm * | 211 KM+27 KM | 480 Nm+90 Nm | 222 KM *+38 KM * | 507 Nm *+117 Nm * |
diesel | BMW 5 E39 530d 193 KM 142 kW | 193 KM | 410 Nm | 213 KM *+20 KM * | 452 Nm *+42 Nm * | 215 KM+22 KM | 480 Nm+70 Nm | 232 KM *+39 KM * | 533 Nm *+123 Nm * |
benzyna | BMW 5 E39 530i 231 KM 170 kW | 231 KM | 300 Nm | 238 KM *+7 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 238 KM+7 KM | 312 Nm+12 Nm | 255 KM *+24 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |