Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | BMW 6 E63/E64 635d 286 KM 213 kW | 286 KM | 580 Nm | 315 KM *+29 KM * | 638 Nm *+58 Nm * | 330 KM+44 KM | 680 Nm+100 Nm | 347 KM *+61 KM * | 754 Nm *+174 Nm * |
benzyna | BMW 6 E63/E64 630Ci 258 KM 190 kW | 258 KM | 300 Nm | 266 KM *+8 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 273 KM+15 KM | 318 Nm+18 Nm | 287 KM *+29 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |
benzyna | BMW 6 E63/E64 630i 265 KM 192 kW | 265 KM | 300 Nm | 273 KM *+8 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 284 KM+19 KM | 325 Nm+25 Nm | 299 KM *+34 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |
benzyna | BMW 6 E63/E64 630i 272 KM 200 kW | 272 KM | 320 Nm | 281 KM *+9 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 292 KM *+20 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 307 KM *+35 KM * | 384 Nm *+64 Nm * |