Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | BMW X1 F48 18d 150 KM 110 kW | 150 KM | 360 Nm | 165 KM *+15 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 213 KM+63 KM | 480 Nm+120 Nm | 224 KM *+74 KM * | 504 Nm *+144 Nm * |
diesel | BMW X1 F48 20d 190 KM 140 kW | 190 KM | 400 Nm | 210 KM *+20 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 219 KM *+29 KM * | 480 Nm *+80 Nm * | 230 KM *+40 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | BMW X1 F48 25d 231 KM 170 kW | 231 KM | 450 Nm | 255 KM *+24 KM * | 496 Nm *+46 Nm * | 266 KM *+35 KM * | 540 Nm *+90 Nm * | 280 KM *+49 KM * | 585 Nm *+135 Nm * |
benzyna | BMW X1 F48 20i 192 KM 141 kW | 192 KM | 280 Nm | 198 KM *+6 KM * | 289 Nm *+9 Nm * | 206 KM *+14 KM * | 308 Nm *+28 Nm * | 217 KM *+25 KM * | 336 Nm *+56 Nm * |
benzyna | BMW X1 F48 25i 231 KM 170 kW | 231 KM | 350 Nm | 238 KM *+7 KM * | 361 Nm *+11 Nm * | 248 KM *+17 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 261 KM *+30 KM * | 420 Nm *+70 Nm * |