Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 125 KM 92 kW | 125 KM | 300 Nm | 138 KM *+13 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 171 KM+46 KM | 385 Nm+85 Nm | 180 KM *+55 KM * | 405 Nm *+105 Nm * |
diesel | Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 150 KM 110 kW | 150 KM | 320 Nm | 165 KM *+15 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 181 KM+31 KM | 400 Nm+80 Nm | 191 KM *+41 KM * | 420 Nm *+100 Nm * |
diesel | Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 163 KM 120 kW | 163 KM | 360 Nm | 180 KM *+17 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 190 KM+27 KM | 425 Nm+65 Nm | 200 KM *+37 KM * | 468 Nm *+108 Nm * |
benzyna | Chevrolet Cruze 1.4 Turbo 140 KM 103 kW | 140 KM | 200 Nm | 145 KM *+5 KM * | 206 Nm *+6 Nm * | 154 KM+14 KM | 233 Nm+33 Nm | 162 KM *+22 KM * | 245 Nm *+45 Nm * |