Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Chevrolet Orlando 2.0 VCDi 130 KM 96 kW | 130 KM | 315 Nm | 143 KM *+13 KM * | 347 Nm *+32 Nm * | 156 KM+26 KM | 375 Nm+60 Nm | 164 KM *+34 KM * | 410 Nm *+95 Nm * |
diesel | Chevrolet Orlando 2.0 VCDi 163 KM 120 kW | 163 KM | 360 Nm | 180 KM *+17 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 189 KM+26 KM | 425 Nm+65 Nm | 199 KM *+36 KM * | 468 Nm *+108 Nm * |